Hilang kawan baik atau Kekasih hati?
Thursday, 30 April 2015 • 11:23 am • 0 comments
Semua orang semestinya ada kawan baik.. tak kisah lah kawan baik tu lelaki atau perempuan.. yang penting sesiapa yang boleh jadi kawan baik kita tu seorang yang sekepala dengan kita dan memahami kita. Okay, kisah yang ingin diceritakan ini berkaitan kawan baik lelaki :)

Kirah dan dia dulunya tak lah rapat sangat.. nyakat menyakat memasing tu ada lah.. Al maklum lah, si dia tu hyperactive. Sometimes Kirah rasa annoying juga dengan perangai si dia. Tapi perangai si dia yang macam tu lah, yang membuatkan Kirah tersenyum.
Masuk Tingkatan 5 mereka mulai rapat.. Kirah mempunyai masalah dengan kawan, saat tu si dia hadir dalam hidup Kirah, mendengar cerita Kirah.. Si dia selalu memberi nasihat.. 
Mula dari tu mereka selalu menghubungi satu sama lain. Daripada kawan biasa, akhirnya Kirah dan si dia menjadi rapat & berkawan baik. 

Betul kata orang, "Lelaki & perempuan tak boleh berkawan baik. Kemungkinan salah seorang atau kedua-duanya akan jatuh hati". Setelah beberapa bulan, muncul lah perasaan suka di hati Kirah. Sebenarnya Kirah dah lama crush kat si dia dari Tingkatan 3. Tapi dia abaikan perasaan tu. Disebabkan mereka makin rapat, perasaan suka tu semakin kuat. 

Kirah sangka kan dia hanya bertepuk sebelah tangan. Tiba-tiba suatu hari si dia meluahkan perasaan nya kat Kirah. Jujur, saat tu kira tak percaya cakap si dia. Sebab nya si dia suka main-main. Berulang kali si dia mencuba & akhirnya Kirah percaya..
Siapa sangka daripada kawan baik menjadi kekasih hati..

Pada mulanya hubungan mereka baik sahaja, tapi tak tahu kenapa lama-lama hubungan mereka semakin renggang. Mungkin salah seorang daripada mereka dah berubah hati.
Akhirnya hubungan mereka terputus di tengah jalan..
Kirah rasa sedih sangat dan tertanya kenapa semua ni terjadi.. lalu Kirah terfikir, dia sedih kerana dia hilang seorang kekasih hati atau hilang kawan baik yang sangat memahami dia?
Kirah masih tercari-cari jawapan nya. Dan yang pasti Kirah takut mereka dah tak bertegur. 
Sekarang Kirah cuba move on dengan kehidupan nya.


Kirah terfikir, dia sedih kerana dia hilang seorang kekasih hati atau hilang kawan baik yang sangat memahami dia?





OLD
This owner ♥
Thank for coming


Welcome


Hi! Welcome to My blog, my story & my life. Leave me a nice speak at my cbox ^^
Mood : I'm Sick -.-
Status : Colourful life like the rainbow :p

Chating here ♥
Leave your footprint here




Awesome people ♥
Thank for following me


Credits ♥
Hi! I using their blogskin. Thanks!

Basecode:Masterly Elmo
Template:Izyanyancinnamon
Other help:B L O G S K I N
Best View:Google Chrome
Owner blog: Syikin Tukiran